Think Pink

Tuesday, July 26, 2005

Farah Diba-haar


Paramaribo, 1964, mijn moeder was ongeveer 17 jaar oud...
Schoolfoto's had je toen nog niet, dus eens in de zoveel tijd ging mijn moeder met haar vriendinnen naar de fotograaf. Opgedirkt in mooie jurken en met wat zij noemt 'Farah Diba'-haar: zo hoog mogelijk opgestoken, naar voorbeeld van de vrouw van de Sjah van Perziƫ.

Deze layout heb ik alweer een tijd geleden gemaakt, maar ik blijf hem leuk vinden... ik heb nog een hoop oude foto's liggen, maar dit was eigenlijk mijn eerste 'heritage' project, waarbij het 'oude' papier ook echt bij de foto's paste...

Ik post deze layout omdat ik erg blij en dankbaar ben dat mijn moeder - zonder enige aarzeling - eigenlijk alle foto's in huis aan mij heeft overgedragen. Ik geloof dat ze zelf ook nog meer van de foto's geniet als ik ze gescrapt heb....

Gisteren heb ik nog wat oude foto's gered bij Opa en Oma thuis uit het oude album van Opa's onlangs overleden broer Henk. Opa was een album aan het leeghalen, omdat hij de personen op de foto's niet kende en niets met de afbeeldingen had... hoewel ik er natuurlijk ook niet bij was en de personen ook niet ken, zou ik ze niet weg kunnen doen en ik ben ook blij dat Oma wat foto's en memorabilia voor me 'gered' heeft... Er zitten prachtige plaatjes tussen van CuraƧao in de jaren '50 en kiekjes van Henks 'road trip' van Montreal naar Niagara Falls.... het is jammer dat ik hem niet beter gekend heb, maar deze foto's zal ik trouw bewaren... {wordt vast wel vervolgd met een layout of miniboekje...hihi...}

Layout: papier - Sandylion, meeste stickers - Sandylion, letterstickers - Sandylion, Chatterbox, Rebecca Sower, scharnieren - Making Memories en meer... maar dat weet ik niet meer precies...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home